Привезти машину на литовських номерах стало складніше


Опубликованно 23.05.2018 21:21

Привезти машину на литовських номерах стало складніше

З 17 травня на ряді митних переходів почалися проблеми з вільним проїздом на територію України авто на литовських номерах. Таке внутрішнє розпорядження було ініційовано в Кабміні не випадково — це перший гвинтик, який повинен прикрутити потік автомобілів на єврономерах. Звичайно, повністю ліквідувати канал поставок з Литви дане розпорядження не в силах, ще вистачає робочих методів і схем. Проблеми з ввезенням посилили конкуренцію на ринку евроблях, з'явилися нові повідомлення «ми решам всі проблеми» і «наші машини проїжджають».

Сигнал показує, що аналогічним чином можуть зупинити і потік машин з Польщі та інших популярних напрямків. Адже контролювати трудові договори можуть не тільки на кордоні, але й всередині країни. Справа за малим — залишилося ввести відповідні зміни в законодавство. Враховуючи, що у нас вже фактично розпочалися передвиборчі часи, справа за словом не повинно заржавать — була б підтримка.

За даними AUTO-Consulting, змінилася риторика людей у влади щодо проблеми еврономеров. Якщо раніше голова парламентського комітету Ніна Південця збиралася вирішити це питання легалізацією машин на евробляхах, то тепер їх потік вирішили просто прикрити. Це також допоможе захистити ринок нових автомобілів.

Заодно держава показує, що може діяти рішуче, забороняти і ліквідувати нелегальні і напівлегальні схеми ввезення нерозмитнених автомобілів.

За словами члена правління Спілки автомобілістів України Петра Козака, держава готувало грунт для додаткових вимог під час переговорів з активістами.

«Спочатку був запит по лінії Мзс литовській стороні, на який було отримано відповідь, про те, як відбувається працевлаштування в Литві. Вони з'ясували там ситуацію з фірмами, як вони займаються видачею фейкових доручень з реєстрацією на себе автомобілів українським громадянам, щоб вони управляли цими автомобілями, ніби працюють на ці компанії. Тобто, відповідно, МЗС, який отримав цю інформацію, передав її митниці, а на митниці з'явився лист для громадян України, що вони повинні мати при собі дозвіл працювати в Литві, яке коштує 120 євро в рік, і плюс засвідчений на біржі праці в Литві контракт між особою, яка ввозить машину, і фірмою, якій, звичайно, ж ні, оскільки тоді доведеться платити податки державі», – розповів Козак.

Реакція активістів не змусила себе довго чекати. Вони закликали... здавати щомісячні внески, без яких складно буде захищати права автомобілістів на машинах іноземної реєстрації. Очевидно, незабаром аналогічна робота проводиться по інших напрямках.

Нагадаємо, що нерозмитненим автомобілями не гребують і чиновники, закуповуючи їх в особисте користування без докорів совісті.



Категория: Автомобили