Що таке спільні покупки: опис і тонкощі покупок через СП
Опубликованно 28.02.2019 09:35
Тема спільних закупівель хвилює дуже багатьох. Це цілком природно для людей – хотіти отримувати товар за менші гроші, за оптовими цінами. І якщо для цього потрібно об'єднатися в групу, то це не проблема. Так що таке спільні покупки в інтернеті? І наскільки це може бути вигідно? Для того щоб зрозуміти, як працюють СП, потрібно знати відповідну термінологію. Трохи термінів
На більшості сторінок СП організатори прописують одні і ті ж умови (або максимально схожі). Всі учасники користуються одними термінами. Але людині, яка вперше занурився в тему спільних покупок, іноді буває складно розібратися.
Отже, основні поняття і терміни, якими користуються на сайтах спільних покупок: Спільна покупка (СП) – процес купівлі товарів за оптовими цінами у виробників і компаній-оптовиків. З-за великих обсягів вартість продукції буде істотно нижчою за ринкову. Організатор – людина, яка створює сторінку СП, визначає категорію товарів, на які буде збирати покупців, знаходить постачальників і керує самим процесом закупівлі. Тобто організатор – це посередник між оптовиками і всіма іншими покупцями. Бренд (постачальник) – торгова марка, компанія або постачальника, продукція якого ідентифікується за певними ознаками з інших товарів тієї ж категорії. Організаційний збір – відсоток від товару або фіксована сума, яку організатор бере з кожного покупця за оплату доставки, зберігання, телефонних розмов з оптовиком і т. д. Учасник закупівлі – людина, яка бере участь в СП. Кожен учасник СП повинен ознайомитися з правилами проведення та суворо їх дотримуватися. Мінімалка – фіксована мінімальна сума, на яку постачальник відпускає товар за оптовою ціною. Розмірний ряд – взуття або одяг одного артикля, але різного розміру. Оптовики часто відпускають товар за привабливою ціною тільки рядами. Пункт видачі – місце передачі товару. Пристрой – викуплені товари, від яких відмовилися замовники, і тепер їх пропонують іншим учасникам СП. СТОП – термін, який говорить, що мінімалка або розмірний ряд зібрані, і можна приступати до оплати. Слово «СТОП» означає, що від покупки вже не можна відмовитися, інакше є ризик підвести інших учасників.
Як це працює
Що таке «організатор спільних покупок», ви тепер уявляєте. По суті, це людина, яка організовує закупівлю на будь-якій доступній майданчику і відповідає за збір грошей і замовлення товару. Фактично, це той, хто отримує найбільше вигоди. Адже ніхто насправді не знає, куди йдуть ці 25-30% - на витрати або на оплату послуг часу самого організатора.
Що таке спільні покупки – СП? Всі етапи роботи організатора з учасниками виглядають так: Відкриття закупівлі на сторінці, повна інформація про терміни її проведення, цінах, умовах і т. д. Учасники вибирають товари та інформують про це організатора. Він веде облік всього замовленого. Як тільки мінімалка або розмірний ряд зібрані, організатор командує «СТОП», і кожному замовнику ще раз дублює інформацію про товар, цінах і умовах. Учасники СП підтверджують правильність замовлення і свою готовність оплатити. Організатор робить попереднє замовлення постачальника, і пропонує альтернативні варіанти учасникам, якщо чогось немає в наявності. Організатор повідомляє строки збору грошей та способи передачі. Організатор оформляє замовлення. У міру очікування він повідомляє учасникам, де знаходяться їхні товари (сортування, перевезення, на складі тощо). Після того, як товар прийшов, організатор повідомляє, де і коли його можна забрати. При цьому якщо потрібно, проводиться остаточний розрахунок.
Часто учасники СП бачать одну ціну в каталозі, а за фактом їм доводиться платити більше. Це називають оргсбором. Що таке організаційний збір у спільних покупках? Це витрати, які він поніс при оформленні та доставки замовлення. Сюди можуть входити оплата послуг транспортної компанії, телефонних розмов, бензину, якщо потрібно забрати посилки зі складу і т. д. Не секрет, що організатори беруть певний відсоток собі – як компенсацію за витрачений час. Майданчики
Що таке спільні покупки? Для організатора це спосіб заробітку. Для учасника СП – це хороший варіант придбати потрібні товари за оптовими цінами. Якщо всі сторони процесу, в тому числі і постачальник, і транспортна компанія, будуть діяти добросовісно, то вигоду отримають всі.
Є кілька майданчиків, де можуть взаємодіяти організатор та учасники СП: Спеціалізовані сайти СП. Групи в соцмережах. Окремий сайт.
Останнім часом конкуренція у сфері СП посилився. По суті, так можна почати свою справу з мінімумом вкладень. Але із-за конкуренції розкрутити власну СП стало дуже складно, навіть якщо пропонувати вигідні умови. Як показала практика, замовлення починають формуватися в групах СП в соцмережах, де є не менше 5000 передплатників.
Крім того, покупці віддають перевагу добре оформлені сайти, з великим вибором, зручно оформленими товарами і зрозумілою логістикою. Умови СП
Для того щоб зрозуміти, що таке спільні покупки в інтернеті, потрібно детально ознайомитися з умовами СП. Зазвичай на відповідних сторінках можна прочитати інформацію такого роду: «Організатор – не продавець. Ми точно так само замовляємо товар разом з вами, отже, всі претензії по якості товару і ризики, пов'язані з тим, що посилка не дійде, несуть усі учасники однаковою мірою».
Фактично це означає, що у разі браку організатор може відмовитися виступати в ролі посередника між замовником і продавцям. І йому доведеться самостійно повертати товар неналежної якості. Хоча більшість сумлінних організаторів беруть ці проблеми на себе.
Тоді як від пересорта (той же артикль, але інший колір) відмовитися не можна. Як і не можна відмовитися від товару на будь-якій стадії покупки, навіть до сплати грошей, інакше є ризик потрапити в чорний список. І це справедливо, адже такий замовник підводить інших учасників.
Потрібно відзначити, що в деяких випадках організатори лукавлять. Для того щоб це зрозуміти, треба ще раз пригадати, що таке орг збір у спільних покупках. Практично на всіх сторінках СП зазначено, що кошти на компенсацію витрат організатора. Інформація як би служить підтвердженням, що організатор закупівлі не є приватним підприємцем та не має доходів від цієї діяльності. Це своєрідне виправдання перед податковою службою.
Однак ні для кого не секрет, що таке спільні покупки. І як заробляти на них, всі знають. Коли людина є організатором, інші учасники не можуть контролювати, як, скільки і куди він витрачає гроші. І який відсоток залишає собі. Більш того, багато організатори СП стають ІП і сумлінно сплачують податки. А значить, учасників вводять в оману, і вони мають справу не сайтом спільних закупівель, а з інтернет-магазином, можливо, з трохи більш доступними цінами. Але при цьому умови купівлі товару на такому ресурсі залишаються дуже суворими, тобто ніяких повернень і ніяких затримок з оплатою.
Якщо ж замовлення чимось не догодив, то існує каталог «пристрой». Що таке «пристрой» у спільних покупках? Це речі, які викупили, але не забрали, або вони не підійшли замовникам за кольором, розміром, фасоном і т. д. Такий товар виставляють в окремий каталог і продають або за закупівельною ціною, або - за згодою власника - за ще нижчою ціною. Як тільки річ куплять, організатор повертає гроші власнику. Вибір товару
Категорію товарів і постачальників обирає організатор. Як показала практика, швидше за все замовлення формуються в розділах «взуття» і «одяг». Якщо брати якусь вузькоспеціалізовану категорію, то потрібно набирати в рази більше учасників для формування замовлення. Працює це так: одяг замовляє, припустимо, кожен 200-й учасник, а лижі або ковзани – кожен 1000-й, і лише в сезон. Однак у вузькій спеціалізації може бути менше конкурентів.
Оплата
Що таке спільні покупки? Це коли організатор збирає гроші зі всіх учасників СП і робить замовлення у оптовика. Більшість компаній-постачальників воліє передоплату або внесення 50% від усієї суми. Так що організатор завжди збирає гроші заздалегідь, так як не хоче або не має можливості вкладати свої.
Більше того, організатори часто збирають до формування замовлення всі 100% оплати, навіть якщо постачальники згодні на погашення рахунки при отриманні. Робиться це для підстраховки, щоб у разі відмов учасників не залишитися з невикупленими речами або викупленими, але не прибудованими.
Де забирати замовлення
Місце видачі товару визначається за домовленістю. При невеликих обсягах передача може відбуватися з рук в руки, тобто при особистій зустрічі організатора та учасника. Іноді організатори СП розвозять речі, особливо великі, за адресами і беруть за це відповідну плату. Але при великих обсягах це стає дуже незручним. Тому багато керівників СП звертаються за допомогою до ЦВЗ.
Що таке ЦВЗ у спільних покупках? Це центр видачі замовлень – централізований склад, на який організатори відправляють посилки, а замовники отримують.
Послуги ЦВЗ – платні. Як правило, це 15-20 крб. на тиждень за невеликий пакет Ризик для покупця
Що таке спільні покупки? Це ризик для учасника: Віддати свої гроші шахраєві з привабливою сторінкою в соцмережах. Отримати товар неналежної якості. Отримати товар іншого кольору без можливості відмовитися. Замовлена річ не підійде за кольором і фасоном.
Фактично учасник СП ризикує на суму замовлення. Ризик для організатора
Для організатора ризики куди вище. Ось список матеріальних втрат, з якими можна зіткнутися при організації СП: Витрати на створення своєї сторінки. Просування сторінки. Закупівля товару за власні кошти, щоб добити мінімалку або розмірний ряд. Втрата посилки транспортною компанією. Шлюб, пересортиця, повернення від замовників.
Незважаючи на те, що організатори страхують себе і прописують в умовах, що товар не можна повернути, деякі замовники примудряються настояти на своєму. До нематеріальних, але істотним витрат можна віднести і час, витрачений на налагодження процесу, і організацію кожної спільної закупівлі. Вигода для покупця
Що таке спільні покупки? Це пряма вигода для покупця. Він може придбати товар на 10-30% дешевше, ніж у магазині. Деякі люди таким чином замовляють одяг, взуття та інші речі з-за кордону. А це ті речі, які в нашій країні продають з накруткою 200-300%. Вигода для організатора
Для організатора вигода ще істотніше. Вся справа в тому, що він може отримувати гроші відразу з декількох джерел: Комісія з учасників СП. Зазвичай становить 5-7% від суми, з витратами – 15-30%. Ребейт-сервіси. Якщо замовлення проходять через ці майданчики, то покупцеві повертається частина коштів. Повернення грошей від банку (кэшбэк) при здійсненні покупок по карті. Можуть повернути 0,5-2%. Але як правило, це акційні пропозиції для підвищення лояльності клієнтів з обмеженим періодом. Бонусні програми від постачальників. Крім оптової ціни, постійному замовнику або партнеру компанії можуть дати знижку в 5-15%. Вона також вся йде в кишеню організатора.
Так що СП вигідні всім учасникам процесу. Але в цій діяльності є і свої ризики, і їх теж потрібно враховувати. Автор: Єфімова Анастасія 3 Грудня, 2018
Категория: Мода